söndag 7 december 2008

Survival of the Random Light

Nu har jag alltså gjort det många gjort före mig (ingen nämd och ingen glömd) - en alldeles egen Random Light lampa - fast på ett klantigare sätt!

Många bra tips på nätet råder den pysselsugna att bestryka papperssnöret med tapetklister. "Mmmmm, det har vi ju en 20 L hink med", tänkte jag och började pensla snöre. Sedan började jag istället massera in limmet med händerna då det var effektivare. Det jag dock missat jag att jag använde inte tapetklister utan vägglim!

Misstagets konsekvenser uppenbarade sig när jag 48 timmar senare försökte lossa bollen. Hela konstruktionen imploderade när luften släpptes ut! Därefter följde många timmars tröttsamt arbete med att sprätta loss gymbollen från papperssnöret...

Jag är förvånad att det överhuvudtaget blev någon lampa kvar att hänga upp i matrummet, en hel pappersboll satt nämligen kvar på gymbollen!

Det jag tycker mest om med lampan är de härliga ljuseffekter som blir i resten av rummet!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så pysslig, imponerad!!!

Vita Lyckan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vita Lyckan sa...

Det var inte speciellt pyssligt att göra lampan – jo att verkligen få snöret att sitta spänt och inte glida av runt bollen under dom första varven – däremot trodde jag att jag skulle få psykbryt när jag insåg att bollen SATT FAST.

Att skrapa bort alla limrester var däremot ett riktigt sketjobb!

Anonym sa...

Sedär, en fin Random! Grattis till en väl utfört arbete trots alla motgångar! ;-D
Och visst är pillret att få bort limmet dryyyyyygt. Hehe.

Mvh Jerry