torsdag 23 juli 2009

Sovrumsinspiration

Letar inspiration till vårt sovrum inför renoveringen. Det är svårt att hitta bra bilder. Ofta är det bara en detalj eller två som tilltalar mig i en bild. Jag har funderat på vilken känsla jag vill få fram - karg lyx, renhet, ljus, lugn, hav/natur och ombonat... på samma gång - mer skärgård än New England. Några inspirationsbilder nedan;


I det här rummet är det framförallt färgsättningen i bäddningen som tilltalar mig. Och intrycket som de fyra tavlorna över sängen ger. Foto: Sköna Hem inredningsrepotage

Här är det enkelheten och framförallt plankväggen bakom sängen som är vacker - alltså typen av planka som använts. Hotellet Furillen som bilden är tagen ifrån tilltalar med det karga, enkla och gotländska.


Rummet ger mig rätt känsla och inbyggd bokhylla är så snyggt! Skulle passa fint att platsbygga i vårt sovrum och jag vet ju precis var den skulle vara. Taket i rummet är också underbart. Bilden är tagen från ett av Sköna Hem's inredningsrepotage från en husbåt.


Återigen så är det plankväggen som fångade min uppmärksamhet. Kanske borde vi sätta plankor på mer än en vägg? Tyvärr kan jag inte hitta bildkällan.


Å så slutligen - en glimt av den bistra verkligheten! Sovrummet idag;

Inga kommentarer: