fredag 20 november 2009

Omvänd

Foto: Egna

Julmarknader har aldrig lockat mig. Förrän i år. Och då enbart för Estelles skull. Såklart.

Hantverk, krämig getost, smidessaker och rykande het glögg i höstmörkret. Estelles lilla varma hand i min och Eweline sover gott i fårskinnsåkpåsen. Hemgjord kola i pappersstrut. Jag är omvänd.

Vadstens slotts julmarknad inhandlades ett underbart lurvigt fårskinn av Gotlandsfår. Som jag letat. Svärmor köpte ett ulligt får till Estelle. Kornettgårdens julmarknad lockade med julröda lovikavantar och ljuvligaste kolan.

1 kommentar:

Jes/Vita villa vila sa...

Hallå igen Karin!!

TRISSA heter lådan och finns i svart el vitt - jag valde den vita och målade den även med vit snickerifärg! Finns i två storlekar. Du hittar den här:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40101276

Lycka till!

Kram Jes ♥