torsdag 27 maj 2010

Trädgårdslycka - inomhus


Foto: Egna

Vår trädgård är fortfarande en grusgrop sedan dräneringen i höstas. Planen var att bygga uterum och trädäck nu på sommaren. Så var det någon som som sa "Pool vore trevligt". Nu är vi tillbaka på skisstadiet igen.

Jag har insett att jag inte kommer dricka vin på trädäcket i sommar. Njuta av solstrålarna på min nybyggda "sänglåda". Eller dekorera vårt vackra vita uterum med snygga filtar och kuddar. Det gör inte så mycket. Istället får jag njuta av min lilla odling inomhus, här växer ett Rosmarinträd, Timjan, Oregano och Olivträd.

Estelle och jag har också planterat många krukor med kärnor från Lime, Citron, Grapefrukt, Paprika, Avocado och Chilli. Det är fantastiskt roligt att pyssla om de små späda plantorna!

3 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vad mycket goda härligheter du har odlat!

kram Mia

Vitt och Blått sa...

Älskar olivträd! Kudden var inte svår att sy! Jag började med att klippa till den delen som är flaggan. Sydde på det blåa med stjärnor på det röd och vitrandiga tyget och sedan sydde jag fast "flaggan" på kuddfodralstyget som jag köpt som metervara på Åhléns. Lycka till!

Kram E

Vitt och Blått sa...

Tack! :) De är köpta på Duka.
Ha en trevlig kväll - kram E