söndag 28 november 2010

Härliga Första Advent


Iklädd raggiga sockar och tjockaste nattlinnet går jag runt och adventspysslar hemma. Inte så sexigt kanske, men oj så mysigt!

Till skillnad från de flesta jag känner så njuter jag verkligen av snökaoset! Varm choklad. Skidåkning. Feuerhandlyktor. Skinn av Gotlandsfår. Pulkaåkning. Lussebullar. Alla härliga blir ting blir ju ännu bättre på vintern!

Årets adventsljusstake är ett riktigt loppisfynd som jag sprayat vit. Sambon har visserligen framfört diverse hotelser där ordet "brasved" förekommer frekvent, men trots detta får den pryda köksbordet.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tycker den var veldigt fin. Vore en skam att göra till brasved ;).
Visst är det mysigt med vinter när man är ledig och kan göra det man gillar. Däremot tidiga mornar på oplogade vägar med imma på vindrutan är stunder jag längtar till sommaren.
Ha en skön 1:a adventskväll, kram Ing-Britt