tisdag 5 juli 2011

Sen när innebar semester ledighet?


Foto: Butiken Lilla Villa Vita

Min planering pågår för fullt inför semestern, och ändå är det hela två veckor kvar:
  • Altandörren och två fönster skall målas kritvita

  • Flera hyllor och konsoller skall målas vita

  • Huset skall rensas på allt skräp vi hamsrat på oss (iFengShui)Samtliga loppisar inom 10 mil skall besökas och rensas på roliga saker att fixa och trixa

  • Gardiner skall sys upp till vardagsrummet

  • I hemlighet planerar jag att måla om väggen i lekrummet till vit (kan man göra sånt utan att informera sambon?!) så att jag kan sy lite roliga gardiner ditAlla fina trätak på övervåningen skall målas vita (kvistlack, grundfärg och två lager vit färg – puh!)

  • Sambon skall fixa det sista på uterummet så att jag kan måla vitt inuti och montera lite hyllor. Vita. Såklart.

Jag undrar om jag hinner med så mycket mer på fyra veckor… jo kanske lite till… det där med att vara arbetsbefriad är liksom inte min grej!

En sak som jag inte tänker missa är att spana igenom alla vackra onlinebutiker för härlig inredning. Många gånger har jag kikat, men aldrig beställt. Nu skall det bli ändring på det!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Nä precis, inte kan det vara meningen att man bara ska ligga i en hängmatta hela semestern? Jag planerar att måla väggar i vardagsrummet, och kanske även sovrummet, men just nu skyller jag lite på både strålande sol och ingen färg hemma...

Lapptäcket ligger lite på is fortfarande. Jag skulle köpa vadd men det var helt slut på tygaffärerna (det var tydligen mer en höstvara?!?!) så jag får vänta innan jag kan sy klart det. Men det är mer sytt på charm än exakt precision...