onsdag 26 oktober 2011

Efterlängtad läsning



Jag erkänner - jag är en riktig julälskare!

Medan andra klagar över att IKEA julskyltar redan i oktober så längtar jag efter att åka dit. Jag står alltid länge utanför NK's julskyltning. Fyndar vackra julkulor från 50-talet i juni när ingen annan vill köpa dem. Längtar hela året efter att få julpyssla med barnen. Älskar vita hyacinter och vill därför gärna köpa dem redan i september...

Men. Mest av allt älskar jag kokböcker med jultema!

Inte för att jag gillar att laga julmat. Men jag älskar bilderna! Stämningen! Tanken på att själv stå där med en nygriljerad, varm skinka och blicka ner på mina älskade barn som tindrar med ögonen. Detta är enligt mig julens MustHave-bok !

(Nej, vi hoppar över verkligheten i det här inlägget... Svartbränd griljering, trötta skrikande barn som hellre äter yoghurt, och en hungrig sambo som bara vill hinna äta innan nyheterna är helt enkelt inte speciellt... stämningsfullt.)

2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

När vi köpte huset så var taket urdåligt, det regnade in på flera ställen. Så vi har bytt tak och inget var som tur var skadat utan allt hade torkat upp bra.
Vi har bytt värme eftersom det var (iof) vattenburna element men drivna på el. Så vi hade saftiga elräkningar tills dess att vi byte värmesystem och element! Nu har vi en grundvattenpump och det ska bli kul att se vad räkningarna landar på i vinter!
Fasaden såg bedrövlig ut så den har vi renskrapat och målat. En sida har vi kvar nästa sommar!
En skräckblandad känsla av alla stora saker som skulle göras, men ändå är det här huset det bästa jag har gjort!!! :)
Kram!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

På utsidan så har huset verkligen sett bedrövligt ut. Färgen har hängt i små flagor i väntan på att nästa vindpust ska dra det till backen. Och på insidan var det ÄCKLIGT framförallt. Ingen har brytt sig om huset på jättelänge så all ingrodd skit följde liksom med huset.. blä!
Sen har det under tidens gått läckt och gått sönder en del, när det har använts igen!
Vattenläcka på julaftonsmorgon tex Haha! Går att skratta åt nu :)
Men det hör ju liksom till! Jag kan sitta på jobbet och längta hem för att får skita ner mig och slita armarna ur led i konstiga vinklar när man ska riva en vägg eller så! Man måste kanske vara lite knäpp då!

Jag älskar brutalt ärliga människor!!