tisdag 28 augusti 2012

Inte alls så trist…

Sommar i all ära, men jag tycker ändå att det är ganska mysigt när hösten kommer.

Ljus och filtar till soffmyset. Nya skolväskor. Kyliga morgonar fyllda med halsduksvirande, mössletande och alldeles nya vantar.

I helgen plockade jag in alla pelargoner. Planterade om dem i passande krukor, nypte ner dom till hanterbar storlek. Nästa år kommer vi enligt mina planer ha pelargoner precis överallt. Buskiga, vildsinta Vita Zolane och skira rosa Mårbackor.

Jag längtar allra mest just nu efter att få hotta upp min höstgarderob med ett par svarta, blanka Hunter’s och en cool Barbour International Jacket. Snyggt, snyggt, snyggt!!! Välkommen höstrusk!
Foto: Sharpman

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker allt om sensommaren men när den riktiga hösten sätter in då blir jag lätt deprimerad tyvärr.
Så höstfin du kommer bli. Den jackan har jag oxå suktat efter :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

♥ Carina ♥ sa...

Jag kan inte riktigt hålla med dig, och välkommnar inte höstrusket. Men det är väl bara att gilla läget antar jag. Fram med varmare kläder! :)
Kram