måndag 4 mars 2013

Skidvinter


Vemdalsskalet på sportlovet. Ibland är det så vackert att man får ont!
En lång och mörk vinter har verkligen sugit musten ut mig ordentligt! Jag är i vinterdvala fortfarande och hoppas att vår och solsken skall ge mig levnadslusten tillbaka. Försöker tänka på det positiva. Det som ger energi.

I år har det verkligen blivit ovanligt många skidresor!

Det började i januari med en weekend med jobbet till Trysil. Underbara, fantastiska backar! Dit skall jag åka tillbaka! Sportlovet tillbringade vi i vackra Vemdalen och Björnrike. Ditt vill vi också åka tillbaka. Och. Snart kommer nästa skidresa och den bär av till Åre med härliga arbetskompisar till Herr J. Slutligen kommer en resa till Hundfjället tillsammans med kära vänner.

Om inte det ger energi så vet jag inte vad som skall krävas.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan!
Det kommer garanterat ge dig energi :). Vad är väl mer härligt än en solig vårdag i fjällen.
Förr firade vi alltid påsk i härjedalen i närheten av vemdalen så då blev det nån dag i backen men mest ute på skoterlederna.
Iår blir det endast lite skider i Romme så inte riktigt som fjällen men ändå härligt.
Ha de gott, kram Ing-Britt