måndag 8 juni 2009

Och huset stod kvar

Igår provade sambon och jag hur det är att ha 13 glada ungar på dotterns barnkalas hemma. Det var diverse roliga lekar, paketöppnande, korvgrillning, Marängswiss och skattjakt…

Sambon och jag slet som stollar för att allt skulle flyta på bra. Tur att mina söta vänner fröken H och fröken A var med sina barn och även kunde hjälpa till. Annars vet jag inte hur vi skulle fixat det! (Jag hade tänkt ta fram kameran och försöka fotografera, men jag hade inte en sekund över.) Hela kvällen satt Estelle sedan och kikade på de fina och roliga presenterna hon hade fått av sina vänner.

Lärdom 1: Att inte pressa in ett barnkalas på bara 2 timmar - det var ett alldeles för tight schema

Lärdom 2: Att inte dela ut sådana där partyblåsgrejjer vid allas korvtallrik i matrummet – ljudeffekten därefter var öronbedövande

2 kommentarer:

Malin sa...

Ojojoj, tur att vi har ett par år kvar innan vi "behöver" ha renodlade barnkalas... *ler*

Vita Lyckan sa...

Man kan ju ha dem på annat ställe än hemma... *rekommenderar*