tisdag 22 juni 2010

Fyndartisdag


Idag gick jag med beslutsamma steg till blomaffären och handlade något att plantera på framsidan. Något välordnat måste väl ändå få finnas i vår mullvadsträdgård! Byggställningarna är nu på plats runt huset och snart kommer sambon börja kasta ner alla gamla tegelpannor. Hej damm!

Under dagens snabba loppisrunda fyndade jag ett litet brunt bord för 175 kr. Belåten svängde jag sedan förbi svärmor för att hämta upp barnen. Och se där! I högen som skulle kastas stod den fina vita korgstolen!! Svärmor såg allt lite förvånad ut när jag tackade henne innerligast för fyndet. Här skall målas vitt. Mera vitt!

3 kommentarer:

Lina sa...

Mer vit färg åt folket!!! Gillar bordet jättemycket!

// Lina

Vita Lyckan sa...

Jag glömde skriva i inlägget, men de små klaffarna på bordet kan fällas ut...

Fröken Fräken sa...

Så fint bord!! Jag tycker inte att du ska måla bordet vitt, utan att behålla det som det är.. det kan också vara svårt att få ek fint när man målar det eftersom det är så hårt och kan ha så tydliga ådringar. Och visst är det bra att man har människor i sin närhet som får för sig att inte vilja ha kvar fina saker som man själv vill ha!