fredag 11 juni 2010

Svart!

Foto: Dreamhouse


Foto: Vitt och Blått

Foto: Moelven

Efter att ha visat lite skräckbilder på huset och trädgården tänkte jag visa framtiden (den jag ser när jag kisar).

Sambon har länge hävdat att vårt hus skulle passa bättre att betsa/måla svart med vita knutar än rött. Jag har varit helt emot. Tills vi åkte till Sälen i vintras. Där fanns det väldigt många snygga och alldeles korpsvarta timmerhus.

Efter lite funderande och surfande har jag insett att det är snyggt, praktiskt och billigt. Vårt hus är ju betsat mörkbrunt så det skulle bara behövas två lager svart bets för att få det riktigt svart. Med riktigt vita knutar, vindbrädor, fönsterfoder, dörrar och plankvägg så ser det nog inte så mörkt ut. Och när vi bytt till svart tak och bytt alla fula stuprör och hängrännor mot silverfärgade - ja då blir det ju riktigt snyggt!

Men skall jag vara helt ärlig. Och det ska jag ju. Så är min främsta orsak till att inte måla huset rött en helt annan. Det skulle helt enkelt skära sig mot mina älskade Mårbacka pelagoner!

5 kommentarer:

Lena Rollmar Kårén sa...

Bilden är tagen på Samos. Visst ser det härligt ut!

Lena Rollmar Kårén sa...

Hej igen! Jag har en Canon 450D, objektiv: Canon 50mm 1.1,4 USM, Sigma70-300 Macro.

Lena Rollmar Kårén sa...

Hej igen! Jag har en Canon 450D, objektiv: Canon 50mm 1.1,4 USM, Sigma70-300 Macro.

Lena Rollmar Kårén sa...

Jag håller med! Jag läser och läser men det enda sätta är att labba. Nu när jag går på semester ska jag att utmana mig själv och min utrustning. Ska försöka ta mig upp, tidigt någon morgon, och fotografera dagg, dimma. Ska försöka fota i mörker m.m.m.m

Har idag fått min beställning av Photoshop Elements. Har två DVD från Moderskeppet som instruerar hur man hanterar programmet. Det är inte lätt men, men....

Kram

Vitt och Blått sa...

Självklart får du låna bilder av mig! :) Blir bra glad. Men det är ju inte färdigt, fattas foder, men man ser ungefär hur det kommer att bli! Håller med att det röda skär sig lite mot dina favoriter - mårbacka! Jag köpte vita mårbacka i år - jättefina! Trevlig helg - kram E