tisdag 24 augusti 2010

Skolstart, magpirr och frieri (?)


Det känns i luften varje höst när skolan sätter igång. Trafikkaos klockan 07:50. Barn och föräldrar som trängs på skolgården. Förväntan. Glada skratt. Nervösa och lite stissiga barn. Nya skolväskor, välkammat och rena fina skor. Böcker som luktar nytt. I år får vi ta del av det hela eftersom lilla E börjar förskoleklass. Och visst ä det så att mamma är minst lika pirrig och nervös som det modiga barnet.

Plötsligt behövs en massa nya saker. Skolväska. Gympapåse. Höstskor. Pennor. Skrivbord och stol? Och så har hon visst växt en massa i sommar. Och cykeln ser ut som en miniminicykel. Jag är klart gladast över alla små och stora saker som måste inhandlas.

I lördags överraskade sambon mig med det klassiska budskapet tre röda rosor. Nu väntar jag självklart på att han skall fria!

3 kommentarer:

Lina sa...

JA! Ett frieri vill vi ha!! :)
Själv får vi nog vänta ett bra tag... vi vill ju ha bröllopsfesten i trädgården i nya huset... men med varken hus.... eller trädgård känns det ganska långt borta! haha!!

@enga sa...

men om han står för blommorna kan väl du stå för orden? fråga själv vetja! Lycka till! :-)

Vita Lyckan sa...

(Lina: Jag försökte posta detta i din blogg, men det gick inte. Jag skall försöka posta om detta senare.)

Hej Lina! Tack för din kommentar! Era katter är verkligen alldeles underbart söta!

Visst vore det underbart med ett bröllop! Jag vill så himla gärna gifta mig, och det vill Johan lika mycket som jag, men tyvärr finns inte pengarna. Vi har renoverat upp varenda öre vi äger så vi får tyvärr lov att vänta.

Det är så spännande med ert husprojekt. Förstår verkligen att ni vill gifta er i er nya trädgård. Hur långt tror ni att det tar innan ni har en trädgård?

Kramar till er båda!