onsdag 25 augusti 2010

Heltidsmamman byter karriär


Foto: Mulberry

Nästa vecka börjar jag arbeta igen efter mer än ett års mammaledighet. Tiden. Vart tog den vägen?

Det känns tudelat. Glädje såklart. Träffa kära kollegor och kunder. Och att ha andra uppgifter än städning, matlagning och blöjbyten. Men också sorg. Att inte få vara med min lilla bebis varje dag. Inte få dela alla hennes framsteg och upplevelser. Och oro. Att jag inte skall klara av mitt gamla jobb... Att jag glömt hur man gör.

Sommarlovet sätter man punkt för genom att köpa en ny skolväska, det vet alla barn. Det är liksom en mental förberedelse inför det nya som kommer. Jag har köpt en ny väska och hoppas att trixet fungerar.

4 kommentarer:

Emelie sa...

Blev det en Mulberry :D?

Nettan sa...

Hejsan!
Kul att du kikade in hos mig! Har tittat runt lite här oxå, å gillar! Ska absolut testa laxreceptet, kul med ngt nytt! Å väskan är såå snygg!!
Kram Nettan

Fröken Fräken sa...

Eftersom jag är grymt less på mitt jobb just nu, eller snarare på vissa kollegor så grunnar jag på hur jag kan bli föräldraledig utan att få barn... verkar knivigt, det måste jag säga ;-D Det går säkert bara fint på jobbet när du väl kommer in i det igen!

Bra att du hittade fina lampor på Rusta efter mitt lilla tips. Ibland har de ju riktigt fina grejer där!

Ja, hittar du den rätta gustavianska gråa färgen så tipsa gärna mig! Jag är inte helt nöjd med de gråa nyanser som jag har funnit. Fina i sig, visst, men inte gustavianskt gråa!

designofluna sa...

Måndag 13 september startar en veckas rea med 30% rabatt på alla Lunafigurer! Passa på!!!!
Kram Malin