onsdag 13 april 2011

Drömmar, visioner och ekonomi




I veckan kommer grävbolaget hem till oss och börjar återställa vår tomt efter dräneringen vi gjorde hösten 2009! Tiden i kvarterets mullvadshus börjar därmed gå mot sitt slut!

För att mentalt förbereda mig för min nya trädgårdsverklighet har jag slitit fram alla gamla inredningstidningar.

Planteringar. Sommar. Sol. Trädäck. Grånad lärk. Njutning. Min fantasi skenar hejdlöst och jag suktar efter allt snyggt och vackert!

Sambon och jag ritar olika uterum. Filosoferar över trädäck i Sibirisk lärk. Mäter och måttar. Ibland känns nöjet att drömma och planera nästan som den bästa biten.

Möjligheterna är oändliga! Varför gäller inte samma regel för ekonomin?

3 kommentarer:

Lina sa...

Härligt med uterum! Och framför allt nu när det börjar bli vår :)

mammaxtre sa...

Jag varför går inte drömmar och ekonomi hand i hand :-)

Lycka till med erat uterum. Vad trevligt att ha detta projekt framför er.

♥ Carina ♥ sa...

Ja tänk om inte ekonomin satt käppar i hjulet för många drömmar som man har...
Hoppas din dröm om uterum blir verklighet en vacker dag :)
Kram